Alfa Romeo Giuliettan ennakkomyynti alkaa

28.10.2010 (Tulosta)

Odotetun Alfa Romeo Giuliettan hinnasto astuu voimaan perjantaina 29.10, jolloin alkaa myös Giuliettan ennakkomyynti.

Giulietta, jonka mallinimi tekee kunnia merkin satavuotiselle historialle, on ulkoasultaan erehtymätön Alfa Romeo. Kuten jokainen Alfa, sekin on kiehtova sekoitus hallittua urheilullisuutta ja silmää hivelevän kaunista muotoilua.

Giuliettan hienostuneesta etuilmeestä pistävät silmään etenkin LED-huomiovalot, Alfan tavaramerkiksi muodostunut kolmion muotoinen etusäleikkö sekä klassisen kaunis konepellin muotoilu, jonka tunnistaa selvästi Alfaksi, vaikka se onkin moderni tulkinta perinteisestä Alfa-muotoilusta.

Persoonallisen auton linjakasta sivuprofiilia korostavat coupémaiset sivuikkunat ja häivytetyt takaovien kädensijat. Kylkien pitkänomaisen muotoilun vastapainoksi ajoneuvon takaosa on kulmikkaampi muotoilultaan korostaen auton voimakasta ja urheilullistakin luonnetta. Katseet kiinnittyvät ennen muuta näyttäviin takavaloihin, jotka etuvalojen tapaan hyödyntävät LED-teknologiaa.

Uusi Giulietta on kaunis ja kompakti paketti. Se on 4,35 m pitkä, 1,46 m korkea ja 1,8 m leveä. Sen akseliväli on 2,63 m ja tavaratilan vetoisuus 350 l.

Paitsi kaunis katsella, on Giulietta myös kokoluokkansa turvallisin auto: Euro NCAP -törmäystestissä se saavutti täyden viiden tähden tuloksen kaikkien aikojen parhaimmalla pistemäärällä.

Turismo, Giulietta ja Quadrifoglio verde

Alfa Romeo Giuliettaan on tarjolla kolme varustelutasoa. Jo Turismo-varustelutaso pitää sisällään mm. VDC-ajonhallintajärjstelmän, Alfa DNA -järjestelmän, kuusi turvatyynyä, sumuvalot, lämmitettävät etuistuimet,sähkötoimiset etu- ja takasivuikkunat, ilmastoinnin, nahkaverhoillun ohjauspyörän sekä audion kaukosäädön ohjauspyörässä.

Giulietta-varustelutasoon sisältyy edellä mainittujen lisäksi mm. kaksialueinen automaatti-ilmastointi, Blue&Me™-multimediajärjestelmä, bluetooth-hands-free, vakionopeudensäädin, sadetunnistin ja 16-tuumaiset renkaat kevytmetallivantein.

Quadrifoglio verde -varustelutasoon puolestaan sisältyy edellisten lisäksi mm. 18-tuumaiset renkaat kevytmetallivantein, urheilullinen ja madallettu alusta, sivuhelmasarja, nahka-/kangasverhoillut istuimet punaisin tikkauksin, punaiset jarrusatulat, tumma sisäkattoverhous sekä metallipintaiset polkimet.

Maailman paras uusi moottori ja neljä muuta moottorivaihtoehtoa

Uusi Alfa Romeo Giulietta on paitsi kompaktin kokoluokan turvallisin auto, myöskin varustettu maailman parhaalla uudella moottorilla. 1.4-litraisen MultiAir-moottorin lisäksi moottorivalikoimaan sisältyy kaksi muutakin bensiinimottoria, 1.4 T-jet ja 1750 Tbi, sekä kaksi dieselmoottoria, 2.0 JTDm 140 hv ja 2.0 JTDm 170 hv.

Kaikkien moottorivaihtoehtojen parina on kuusivaihteinen manuaalivaihteisto.

Ennakkomyynti alkaa välittömästi hinnaston astuttua voimaan.

Alfa Romeo Giulietta -hinnat:

Giulietta Turismo 1.4 T-jet 120 hv Bensiini                                24 985,89€

Giulietta 1.4 T-jet 120 hv Bensiini                                                26 288,97€

Giulietta 1.4 MultiAir 170 hv Bensiini                                           28 491,57€

Giulietta Quadrifoglio Verde 1750 TBi 235 hv Bensiini           39 990,23€

Giulietta 2.0 JTDm 140 hv Diesel                                                27 987,14€

Giulietta 2.0 JTDm 170 hv Diesel                                                30 992,00€

Kuvapankkiin: Alfa Romeo Giulietta

Johtaja, autoyksikkö, Sami Pöllänen, puh. 040 7799 730 tai sami.pollanen@aro.fi

Tuotepäällikkö, Alfa Romeo -henkilöautot, Tomi Kari, puh. 040 7687 060 tai tomi.kari@aro.fi

Tiedottaja, Mia Meinander, puh. 040 7477 266 tai mia.meinander@aro.fi