Uutisia

Autokeskus ostaa Tampereen Ford-liiketoiminnot Veholta

12.04.2019 (Tulosta)

Lehdistötiedote 12.4.2019, julkaisu klo 14:30

• Veho Oy Ab ja Autokeskus Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta.
  • Sopimuksen mukaan Autokeskus Oy ostaa Veho Tampereen toimipisteen Ford -liiketoiminnan.
  • Veho Tampere jatkaa jälleenmyyjänä kaupan toteutumiseen asti. Kauppa toteutuu viimeistään 30.6.2019. Veho Tampereen Ford-henkilökunta siirtyy Autokeskukseen vanhoina työntekijöinä.

Veho Oy Ab ja Autokeskus Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta koskien Veho Tampereen Ford-liiketoimintaa. Veho panostaa vahvasti Mercedes-Benz henkilö- ja hyötyajoneuvo-liiketoimintojen kehittämiseen Suomessa ja Ruotsissa. Liiketoimintakaupalla taataan Ford-asiakkaille ensiluokkainen palvelu myös jatkossa.

”Mercedes-Benz henkilö- ja pakettiautomalliston laajentumisen myötä keskitymme Tampereella Mercedeksen kasvutavoitteiden sekä erinomaisen asiakaskokemuksen toteuttamiseen. Olemme iloisia Ford-asiakkaidemme puolesta Autokeskuksen jatkaessa myyntiä ja huoltoa Tampereen talousalueella”, Vehon Suomen henkilö- ja pakettiautoliiketoimintojen johtaja Kari Halonen kertoo.

”Toivotamme Veho Tampereen Ford-asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi Autokeskukseen. Meille Ford-liiketoiminnan kasvattaminen on strateginen valinta, ja olemme ylpeitä saadessamme nyt yksinoikeudella edustaa Fordia Tampereen seudulla. Suunnittelemme Tampereen Ford-myymälämme uudistamista pystyäksemme vastaamaan kaikkien alueen Ford-asiakkaiden tarpeisiin. Lähiaikoina Ford-liiketoimintamme vahvistuu lisää, kun avaamme Ford Storen uudessa autotalossamme Helsingin Konalassa. Ford-asiakkaille tämä kaikki merkitsee yhä sitoutuneempaa ja osaavampaa palvelua”, Autokeskuksen toimitusjohtaja Karri Koskinen sanoo.

”Arvostamme Autokeskuksen investointia ja sitoutumista Ford-liiketoimintaan. Tämän sujuvasti hoidetun liiketoimintakaupan ansiosta Tampereen alueen Ford-asiakkaamme saavat nauttia jatkossakin erinomaisesta palvelusta niin automyynnissä kuin huollossakin uudessa, upeassa Ford-liikkeessä mallistomme ja palveluvalikoimamme yhä laajetessa ”, Oy Ford Ab:n toimitusjohtaja Hannu Pärssinen toteaa.

Tänä vuonna 80 vuotta täyttävä Veho on suomalainen 1939 perustettu autokaupan yritys, joka toimii myös Ruotsissa ja Baltiassa. Vehon merkki- ja mallivalikoimasta löytyy jokaiselle ja jokaiseen tilanteeseen sopiva auto, huolto, varaosa tai autonvuokraus. Yrityksille Veho tarjoaa monipuoliset palvelut ja kuljetusratkaisut henkilöautoista raskaisiin kuorma-autoihin. Joskus auton omistaminen ei ole paras vaihtoehto, silloin käytettävissä ovat Vehon liikkuvuuspalvelut.

Veho on latinaa ja tarkoittaa `Minä kuljetan´. www.veho.fi

Autokeskus Oy on täyden palvelun autokauppaketju, jonka toimipaikat sijaitsevat Helsingissä, Vantaalla, Hämeenlinnassa, Tampereella, Raisiossa ja Turussa. Laaja merkki- ja palveluvalikoima vastaa niin kuluttajien kuin yritysasiakkaidenkin tarpeisiin. Autokeskuksen historia ulottuu vuoteen 1934. Autokeskus on osa Aro-Yhtymä-konsernia, joka on suomalainen perheyritys. www.autokeskus.fi

Ford Motor Company on globaali yhtiö, jonka pääkonttori sijaitsee Dearbornissa, Michiganissa. Yhtiö suunnittelee, valmistaa, markkinoi, huoltaa Ford-merkin alla henkilöautoja, kuorma-autoja, SUV-autoja ja sähköautoja sekä ylellisiä Lincoln-henkilöautoja. Lisäksi yhtiö tarjoaa rahoituspalveluita Ford Motor Credit Companyn kautta ja tavoittelee johtavia asemia sähkötoimisissa ratkaisuissa, autonomisissa autoissa ja liikkuvuusratkaisuissa. Ford työllistää noin 199000 henkilöä maailmanlaajuisesti. Lisätietoja Fordista ja sen tuotteista sekä Ford Motor Credit Companysta löytyy osoitteesta www.corporate.ford.com