Täysin uusi Fiat Doblò - tilaa kaikille, tilaa kaikelle

22.09.2010 (Tulosta)

Uusi Fiat Doblò eroaa täysin edellisestä, jo miljoona kappaletta myyneestä Doblò-mallista. Itse asiassa kyseessä on aivan uusi automalli. Siinä missä aiempi Doblò on tarjonnut lähinnä tilaa tavarankuljetukseen, tarjoaa uusi Doblò-malli entistä enemmän mukavuutta ja tilaa paitsi lastattaville tavaroille, myös ihmisille. Doblò muuntuu peräti 370 eri vaihtoehdoksi! Vanha Doblò on näppärä ja lukuisia asiakkaita uskollisesti palvellut perinteinen tavara-auto, kun taas uusi Doblò rakentuu aivan uudelle ajatukselle: se on mukava, tilava ja muunneltava. Se on turvallinen ja taloudellinen. Se rakentuu ennemminkin henkilöautoajatuksen kuin tavara-autoajatuksen pohjalle. Siitä on molemmiksi. Doblò on tupla.

Fiat Doblò Panorama: tyylikkäästi tilava ja mukava

Fiat Centro Stilessä muotoiltu Doblò hätkähdyttää ulkoasullaan: sen etuilme on varsin hienostunut, kun taas mm. pyöränaukot ja kaltevat linjat viestivät voimasta ja ketteryydestä. Doblòn takaosa puolestaan kielii auton käytännöllisestä luonteesta: huomattavan suureen tavaratilaan on myös huomattavan helppo päästä käsiksi. Takavalojen asettelu ja muotoilu antavat häivähdyksen eleganssia Doblòn varsin järkiperäiseen takaosaan.

Myös auton sisätilat on suunniteltu ennen muuta toimiviksi, mutta kuitenkin mukaviksi ja kutsuviksi. Tarkkaan harkitut väri- ja materiaaliyhdistelmät sekä viimeistellyt yksityiskohdat tekevät matkustamosta varsin houkuttelevan. Doblò-tila-autoilijat antavat arvoa tilavalle ja muunneltavalle matkustamolle sekä käteville säilytysratkaisuille.

Doblò-henkilöauto onkin suunniteltu ennen muuta toimivuus ja mukavuus mielessä. Tilavaan matkustamoon ei jää turhaa hukkatilaa, ja sinne mahtuu mukavasti seitsemän matkustajaa. Se on oivallinen valinta niille, jotka haluavat taloudellisen, turvallisen ja helposti muunneltavan tila-auton.

Taloudellisesti ja ympäristöä unohtamatta

Uusi Doblò on saanut paitsi uuden ulkokuoren, myös uudet moottorit ja paljon uusia teknisiä ratkaisuja pellin alle. Lisäksi se on saanut uudet mitat: Doblò rakentuu luokkansa pisimmälle alustalle (2755 mm) ja sen tavaratila vetää peräti 790 litraa.

Fiat Doblò tarjoaa neljä uutta moottoria: 1,4-litraisen bensiinimoottorin sekä 1,3-litraisen, 1,6-litraisen ja 2,0-litraisen dieselmoottorin. Myöhemmin saataville tulee myös sekä maakaasulla että bensiinillä toimiva moottori ja dieselmoottori-comfortmatic-robottivaihteisto-yhdistelmä.

Kaikki moottorit tarjoavat riittävästi voimaa ja tuottavat tasaisesti vääntöä. Lisäksi ne tarjoavat korkealuokkaisen ajonautinnon mm. alhaisen melutason ansiosta. Alhaisen polttoaineen kulutuksen johdosta ne ovat myös varsin edullisia sekä lisäksi luotettavia. Malliston kaikki moottorit ovat Euro 5 -moottoreita. Jokaisen moottorin yhteydessä on myös vakiona Start&Stop-järjestelmä, joka sammuttaa auton tilapäisesti esim. liikennevaloissa – näin vähennetään entisestään polttoaineen kulutusta ja pienennetään jo valmiiksi alhaisia CO2-päästöjä. Doblò-malliston CO2-päästöt ovat alkaen 126 g/km - Fiat on Euroopan puhtain merkki, kun mittarina käytetään hiilidioksidipäästöjä.

Turvallisesti tien päällä

Uusi Fiat Doblò on varustettu useilla innovatiivisilla teknisillä ratkaisuilla, mm. monivarsituetulla takajousituksella, joiden avulla varmistetaan ajoneuvon dynaaminen käytös, ajamisen mukavuus ja ennen muuta turvallisuus tien päällä. Lisäksi sellaiset aktiiviset turvajärjestelmät kuten ABS-jarrut, elektroninen jarruvoimanjako (EBD), ESP-ajonhallintajärjestelmä ja mäkilähtöavustin tekevät Doblòsta luokkansa turvallisimman auton.

Doblòn vahva korirakenne sisältää törmäystä vaimentavia alueita. Etuturvatyynyjen lisäksi uusi Doblò on varustettu myös innovatiivisilla sivuturvatyynyillä, jotka suojaavat paitsi rintakehää, myös päätä.

Lisäksi Doblòon on saatavilla ominaisuuksia, jotka lisäävät paitsi turvallisuutta, myös matkustusmukavuutta: automaattinen ilmastointi, vakionopeudensäädin, peruutustutka, intergroitu Blue&Me™-hands free -järjestelmä ja Blue&Me™ TomTom -navigaatiojärjestelmä auttavat kuljettajaa pitämämään huomiokykynsä sataprosenttisesti liikenteessä.

Fiat Doblò Van

Vaikka uusi Fiat Doblò rakentuukin vahvasti henkilöautoajatukselle, on sen tavara-autoversio yhtä toimiva ja suorituskykyinen, kuin mihin Fiat tavara-autojen kohdalla on totuttu. Se tarjoaa aiempaa Doblòa suuremman lastausalueen, johon ei jää hukkatilaa sen selkeän muodon ansiosta. Lastaus ja purkaminen on helppoa liukuvien sivuovien ja suurten takaovien ansiosta. Luvut puhuvat puolestaan:

• sisätilojen pituus jopa 2,17 m
  • pyöräkoteloiden väli 1,23 m
  • tilavuus 3,4 m3– 4,2 m3
  • kantavuus 634 kg – 1010 kg
  • yhdistetty kulutus alkaen 4,8 l / 100 km (1,3 Multijet)
  • CO2-päästöt alkaen 126 g/km (1,3 Multijet)

Fiat Doblò Van on saatavana kuutena erilaisena tavara-autoversiona: lyhyellä ja pitkällä akselivälillä (maxi), viisipaikkaisena combi-mallina lyhyellä ja pitkällä akselivälillä, sekä kahtena erilaisena alustaversiona.

Fiat Doblò Van on Vuoden tavara-auto 2011!

Fiat Doblò on nyt Suomessa! Hinnat alkaen panorama-henkilöautomalli 22 490,73€, Combi-malli 22 989,40€ ja Van-tavara-automalli 19 991,94€.

Kuvapankkiin - Panorama

Kuvapankkiin - Van

Toimitusjohtaja Simo Rosvall, puh. 020 547 7530 tai simo.rosvall@aro.fi

Tuotepäällikkö, Fiat tavara-autot Tomi Rintakallio, puh. 020 547 7507 tai tomi.rintakallio@aro.fi