Lehdistö

Jeep Compass Geneven autonäyttelyssä

23.02.2011 (Tulosta)

VUODEN 2011 JEEP COMPASS – UUTTA NÄKÖÄ, VOIMAKASTA MENOA

Jeep Compass tarjoaa pienten kaupunkimaasturien luokassa lyömättömät maasto-ominaisuudet ja vähäisen polttoaineen kulutuksen. Sen uusi muotoilu on hienostunutta ja Compassissa on samoja yksityiskohtia kuin uudessa Jeep Grand Cherokeessa.

Yhdessä sisustuksen uudistusten, entisestään parantuneiden ajo- ja ohjausominaisuuksien sekä Eurooppaa varten suunnitellun uuden voimalinjan kanssa uusin Jeep Compass tarjoaa ainutlaatuisen yhdistelmän huipputyyliä, ominaisuuksia, tehoa ja vastinetta rahalle.

Uusittu edestä ja takaa

Vuoden 2011 Jeep Compassissa on selvää yhdennäköisyyttä uuden Jeep Grand Cherokeen kanssa. Uusi konepelti, etupuskuri, ajovalot ja maski tekevät Jeep Compassin keulasta entistäkin jämäkämmän, mutta hienostuneemman näköisen. Etuvalojen tehoa on parannettu käyttämällä nelivalojärjestelmää ja sumuvalot ovat nyt linssityyppiset. Kokonaisuutena Compassin ulkonäössä on uutta asennetta, joka kertoo sen ominaisuuksista ja suorituskyvystä kaikissa olosuhteissa.

Ulkonäköä on uudistettu myös takaa, jossa ovat esim. uusi takapuskuri ja spoileri sekä uudet LED-takavalot. Limited-mallista löytyvät myös mm. kromattu pakoputken pää. Compassissa on vakiona uudet, 17-tuumaiset kevytmetallivanteet, jotka Limited -mallissa ovat 18-tuumaisina.

Voimakas etu- ja neliveto

Jeep Compass tulee Suomeen sekä etu- että nelivetoisena. Moottorina etuvetoisessa on käytössä 2.0-litrainen bensiinimoottori ja nelivetoisessa 2.4-litrainen bensiinimoottori sekä uusi 2.2-litrainen dieselmoottori. Nelivetojärjestelmä on Freedom Drive I -neliveto.

Freedom Drive I on aktiivinen neliveto, joka on suunniteltu antamaan kuljettajalleen ympärivuotinen varmuus kyvystään selvitä huonoissa sääolosuhteissa ja liukkailla keleillä. Freedom Drive I:ssä on lukittava monilevykytkin, jolloin ajaminen helpottuu esim. syvässä lumessa, hiekassa ja muissa huonon pidon tilanteissa.

Vuoden 2011 Jeep Compasseissa on uudelleen säädetty jousitus entistäkin paremmilla jousto- ja vaimennusominaisuuksilla sekä vahvemmalla takapään kallistuksenvakaimella.

Laajempi valikoima voimansiirtoja

Jeep Compassin voimansiirto on suunniteltu paremman suorituskyvyn ja vähäisemmän polttoaineen kulutuksen saavuttamiseksi.

Euroopassa Jeep Compassiin on uutuutena tarjolla 156 hv:n 2.0-litrainen muuttuvalla venttiilinajoituksella varustettu bensiinimoottori, jonka vääntömomentti on 190 Nm. Tämä viisivaihteisella manuaalivaihteistolla varustettu moottori on saatavana vain etuvetomalliin, ja sen yhdistetty kulutus on 7,6 l/100 km ja CO2päästöt 175 g/km.

Toinen bensiinimoottorivaihtoehto on 2.4-litrainen muuttuvalla venttiilinajoituksella varustettu, joka tuottaa 170 hv:n maksimitehon ja 220 Nm:n vääntömomentin. Moottori on yhdistetty toisen sukupolven portaattomaan CVT-automaattivaihteistoon.

Jeep Compassiin on tarjolla myös 163 hv:n 2.2-litrainen turbodieselmoottori, joka on aina varustettu kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla. Vääntöä siitä irtoaa 320 Nm. Moottorin yhdistetty kulutus nelivetoisena on 6,6 l/100 km ja CO2-päästöt ovat 172g/km.

Sport- ja Limited-mallit

Euroopassa Jeep Compassin saa Sport- ja Limited-malleina. Suomeen Sport-malli tulee tarjolle etuvetoisena ja Limited-malli Freedom Drive I -nelivedolla varustettuna.

Jeep 70 vuotta

Vuonna 2011 Jeep juhlii 70. syntymäpäiväänsä. Jeep on aito ja alkuperäinen kaupunki- ja off road -maasturi. Se on luokkansa johtaja ominaisuuksiltaan, laadultaan ja monipuolisuudeltaan. Jeep on ihmisille, jotka haluavat jokaisen matkansa autollaan olevan elämys, ja jotka tietävät, että Jeep on turvallinen ajaa ja helppo hallita hankalissakin olosuhteissa.

Jeepin osastolla ovat 1.3. paikalla AutoFennican edustajat Simo Rosvall (puh. +358 400 411 378) ja Sami Pöllänen (puh. +358 40 7799 730)

Kuvapankkiin: http://www.aro.fi/kuvapankki/

Jeep Compass

Lisätietoja: AutoFennica Oy