Fiat 500 by Gucci

03.03.2011 (Tulosta)

Fiat ja Gucci julkistivat ”500 by Gucci” -erikoismallin

uusi italialainen tyyli-ikoni on syntynyt

Fiat ja Gucci ovat julkistaneet yhdessä uuden Fiat 500 -erikoismallin ”500 by Gucci” juhlistaakseen 150 vuotta sitten tapahtunutta Italian yhdistymistä ja Guccin 90. toimintavuotta. Uuden tyyli-ikonin loivat Guccin luova johtaja Frida Giannini yhdessä Fiatin Centro Stilen kanssa. Kahden Italian kunnioitetuimman brändin ainutlaatuinen yhteistyö edustaa ammattitaidon ja tyylin täydellistä yhdistelmää. Milanon muotiviikon avajaispäivänä julkistettu ”500 by Gucci” esitellään myös Geneven kansainvälisessä autonäyttelyssä 3.–13.3. Fiatin osastolla.

”Fiat 500 oli tyyliltään vallankumouksellinen saapuessaan maailman teille 1950-luvulla. Siitä tuli nopeasti aikansa tyylitietoisten ihmisten pakko-ostos. Tyylikäs matkustaminen on ollut lähellä Guccin sydäntä aina siitä lähtien kun Guccio Gucci perusti nahkaisia matka-arkkuja, -laukkuja ja käsilaukkuja valmistavan yrityksensä vuonna 1921. Lapo Elkannin ehdotus yhteistyöstä oli mielestäni loistava tilaisuus luoda 90. juhlavuotenamme jotain täysin uutta Guccin hengessä.” Frida Giannini sanoo.

”500 by Guccin” saa kiiltävän mustana tai valkoisena. Mustassa on kiiltävän kromisia yksityiskohtia ja voimakkaan mustavalkoinen sisustus, kun taas valkoisen sisustus yhdistää hienostunutta mustaa ja norsunluun väriä satiinikromattuihin yksityiskohtiin.

Monet yksityiskohdat tekevät myös auton ulkokuoresta persoonallisen – kuten retrotyyliset vanteet, joiden keskiössä on Guccin GG-logo, sekä auton perän ja ovien Gucci-tunnukset. 100 hv:n 1,4-litraisella moottorilla varustetussa versiossa on takana myös Guccin vihreät jarrusatulat. Auton ympäri kulkee Guccin kuuluisa vihreä-punainen-vihreä raita, joka löytyy myös mm. auton istuimista, vaihdekepistä ja turvavöistä. ”500 by Guccin” sisätilat ovat tyylikkäät ja toimivat viimeistä yksityiskohtaa myöten: esimerkkeinä ylelliset materiaalit, kiiltävät ja satiiniset kromaukset ja kaksiväriset istuimet Fraun nahalla.

”500 by Guccin” maailmanlaajuisen lanseerauksen takana on Agnellin suvun perillinen Lapo Elkann ja hänen Independent Ideas -toimistonsa. ”Minulle oli kunnia saattaa yhteen Fiat ja Gucci Italian juhlavuotena. Olen ylpeä, että olen voinut antaa osani ”500 by Gucciin”, joka yhdistää niin täydellisesti kahden brändin hengen.”

Autoon voi käydä tutustumassa osoitteessa www.500bygucci.com . Auto tulee Euroopan markkinoille kesällä 2011.

Kuvapankkiin: http://www.aro.fi/kuvapankki/

Fiat 500 by Gucci

AutoFennica Oy

Toimitusjohtaja Simo Rosvall, puh. 020 547 7530, simo.rosvall@aro.fi