AutoFennican uusi Fiat- ja Alfa Romeo -palveluverkosto kattaa koko Suomen

09.12.2009 (Tulosta)

AutoFennica Oy:n palveluverkosto laajenee. Fiat- ja Alfa Romeo -asiakkaita palvellaan nyt yhteensä 27 paikkakunnalla, jotka kattavat koko Suomen etelästä pohjoiseen ja idästä länteen.

AutoFennica Oy:n uuden myynti- ja huoltopalveluverkoston muodostavat seuraavat yhdeksän toimijaa: Aro-Yhtymään kuuluva Autokeskus Oy (Espoo, Helsinki, Hämeenlinna, Raisio, Tampere, Vantaa, Vantaa vain huolto), Autoportti Oy (Hamina, vain myynti), E. Hartikainen Oy (Iisalmi, Joensuu, Kajaani, Kuopio), Autotalo Pelttari (Huittinen, Pori, Porin toimipiste aukeaa maaliskuussa 2010), Käyttöauto Oy (Seinäjoki, aukeaa helmikuussa 2010), Mega-Auto Oy (Lahti, Porvoo), Mäkelän Kone Oy (Järvenpää), PP-auto Oy (Lohja, Salo) sekä Wetteri Oy (Kemi, Kokkola, Kuusamo, Oulu, Pietarsaari, Rovaniemi, Vaasa, Ylivieska).

Alfa Romeo -myynti palvelee asiakkaita seuraavilla paikkakunnilla: Espoo, Helsinki, Hämeenlinna, Joensuu, Lahti, Lohja, Oulu, Pori (maaliskuu 2010), Raisio, Seinäjoki (helmikuu 2010), Tampere ja Vaasa.

Kaikki huoltopisteet palvelevat niin Fiat-, Alfa Romeo- kuin Lancia-huoltoasiakkaitakin.

”Haluamme palvella Fiat- ja Alfa Romeo -asiakkaita niin hyvin kuin mahdollista. Kaikilla palveluverkostoomme kuuluvilla toimijoilla on pitkäaikainen kokemus autokaupasta ja huoltopalveluiden tuottamisesta, ja mikä tärkeintä, aito halu kehittää Fiat- ja Alfa Romeo -asiakkaille tarjottavaa palvelua”, kertoo AutoFennica Oy:n toimitusjohtaja Simo Rosvall. ”Olemme erittäin tyytyväisiä ensimmäisen neuvottelukierroksen tuloksiin”, Rosvall jatkaa ja kertoo, että neuvottelut ovat vielä kesken Jyväskylän, Kouvolan, Lappeenrannan ja Mikkelin alueilla. ”Neuvottelut ovat hyvässä vauhdissa. Tiedotamme mahdollisimman pian kuka palvelee Fiat- ja Alfa Romeo -asiakkaita näillä alueilla”, Rosvall lupaa.

Uuden verkoston koulutus aloitetaan välittömästi sekä yhdessä päämiehen kanssa Italiassa, että Suomessa tapahtuvana tuote- ja huoltokoulutuksena. Myyntitoiminta aloitetaan niinikään heti, mutta täyteen vauhtiinsa se pääsee vuodenvaihteen jälkeen ensimmäisten esittelyautojen saavuttua myymälöihin. Huolto toimii kaikilla paikkakunnilla välittömästi vauriokorjausten osalta ja saavuttaa täyden toimintavalmiuden tammikuun aikana.

Palveluverkoston kehittymistä voi seurata Aro-Yhtymä-konsernin internetsivuilla www.aro.fi sekä merkkikohtaisilla sivustoilla www.fiat.fi, www.alfaromeo.fi ja www.lancia.fi.

Aro-Yhtymä

Aro-Yhtymä Oy on suomalainen perheyritys ja maamme merkittävimpiä autoalan toimijoita. Konserni toimii autojen ja autotarvikkeiden maahantuonnissa ja vähittäiskaupassa sekä tarjoaa niihin liittyviä logistiikkapalveluita. Konserniin kuuluvat Aro-Yhtymä Oy:n sataprosenttisesti omistamat AutoFennica Oy, Autokeskus Oy, Aro Parts Logistics Oy ja Aro Vehicle Logistics Oy. Konsernin liikevaihto vuonna 2008 oli noin 276 miljoonaa euroa, ja konserni työllistää noin 430 henkilöä.

AutoFennica tuo maahan Fiat-, Alfa Romeo-, Lancia-, Chrysler-, Dodge- ja Jeep-autoja sekä niihin liittyviä varaosia, lisävarusteita ja tarvikkeita. Lisäksi yhtiö antaa tuotteisiin liittyvää teknistä neuvontaa ja vastaa valtuutettujen merkkihuoltojen koulutuksesta.