Alfa Romeon vahvat Giulietta ja MiTo Geneven autonäyttelyssä

28.02.2011 (Tulosta)

Erottuvan designin ja huippuunsa viritetyn teknologian symbioosi on Alfa Romeon tavaramerkki. Viime vuonna kansainvälisesti esitelty ja Suomessa tammikuun alussa lanseerattu Giulietta on jo lunastanut odotukset esimerkiksi luokkansa turvallisimpana autona, ja nyt esittelyyn tulee Giulietta uudella TCT-kaksoiskytkinvaihteistolla.

Giulietta tulee, näkyy ja voittaa

Vahva yhdistelmä voimaa, tunnetta ja turvallisuutta on resepti, joka on vuoden 2010 aikana nostanut Giuliettan palkintopallille jo 16 kertaa. Tärkeimmät meriitit ovat luokkansa turvallisimman auton status 5 tähden Euro NCAP törmäystestituloksissa ja 1.4 MultiAir 170 hv -moottorin saama tunnustus parhaana uutena moottorina.

Dynaamisen elegantti ja sporttinen Giulietta on napannut testivoittoja tasaisesti ympäri Eurooppaa: mm. Saksassa, Tanskassa ja totta kai kotimarkkinoillaan Italiassa. Genevessä nähdään kaksi upeaa mallivaihtoehtoa, Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT-vaihteistolla ja nelilehtisen apilan taikavoimaa tihkuva Quadrifoglio Verde.

Kesällä 2011 Suomessa myyntiin tuleva TCT-kaksoiskytkin automaattivaihteisto kasvattaa tämän 170hv MultiAir-moottorin suorituskykyä entisestään. Sataseen tämä versio kiihtyy vain 7,7 sekunnissa. Taloudellisuus paranee entisestään, ja bensaa kuluu keskimäärin 5,2 l/100 km:llä ja CO2-päästöt ovat 121 g/km.

Quadrifoglio Verde tehokkaalla 235 hv 1750 TBi -moottorilla nostaa legendaarisen kilpailuhengen huippuunsa. Urheilulliset istuimet, 18 tuuman renkaat, tehokkaat jarrut Alfanpunaisilla jarrusatuloilla ja ylellinen nahka-mikrokuituverhoilu kuuluvat tietenkin asiaan. Myös polttoaineen kulutus on kutistettu minimiin. Malli edustaa erinomaisesti ajonautintoa, jonka turvallisuus ja ympäristöystävällisyys on viety huippuunsa.

MiTo-mallit uudistuvat sporttihenkisin maustein

MiTon menestys pohjautuu italialaisella tyylillä ryyditettyyn vauhdikkaaseen ajonautintoon, tinkimättömiin turvallisuusratkaisuihin sekä varmaan suorituskykyyn.

Uutuutena esitellään pippurinen Bronzo Metal -metallihohtoväri mica-helmiäisefektillä. Sisustus on trimmattu samaa tyyliä noudattaen silkinhohtoisin kankain ja uusituin etu- ja ovipaneeliverhoiluin. Vuoden 2011 malleihin löytyy muutama uusi ulkoväri- ja verhoiluvaihtoehto.

TCT-kaksoiskytkimellä varustettu automaattivaihteisto on MiTossa jo ennalta tuttu ajamista helpottava ratkaisu. Sen vahvuudet – taloudellisuus, mukavuus ja ekologisuus – korostuvat esimerkiksi 135 hv 1.4 MultiAir Turbomoottorin tunnusluvuissa: kiihtyvyys 100 km/h:iin vie 8,2 sekuntia, bensankulutus on 5,5 l/100 km:llä ja CO2-päästöt 126 g/km.

Lue myös lehdistötiedote Alfa Romeo Geneven autonäyttelyssä.