Uutisarkisto

Dodge vuoden 2006 vetovoimaisin uusi auto

26.01.2007 (Tulosta)

121, Kauppalehti ja Autotalli.com palkitsivat vuonna 2006 parhaan merkkiuskollisuuden saavuttaneet autokaupan toimijat Suomen ensimmäisessä kuluttajien todennettuun ostokäyttäytymiseen perustuvien merkkiuskollisuuspalkintojen julkistustilaisuudessa Kalastajatorpalla. Uusien autojen ostajien keskuudessa parhaan merkkiuskollisuuden saavutti Toyota, kun taas käytettyjen autojen ostajien keskuudessa samaan ylsi Mercedes-Benz.

Samassa tilaisuudessa jaettiin merkkiuskollisuuspalkintojen lisäksi myös kolme vetovoimapalkintoa parhaasta kyvystä hankkia uusia asiakkaita. Vetovoimaisimman uuden auton palkinnon voitti Dodge.

Dodge-tuotemerkki palasi viime vuonna Eurooppaan pitkän tauon jälkeen. Ensimmäisenä Dodge-tuotemerkin Euroopan valloitusta johti C-segmenttiin sijoittuva Dodge Caliber. Suomessa heti juhannuksen jälkeen lanseerattu Dodge Caliber saavutti hurjan suosion – Dodge Caliberia myytiin ja rekisteröitiin ensimmäisen kuuden kuukauden aikana 522 kappaletta. Rekisteröintiluvut eivät kuitenkaan kerro koko totuutta, sillä Chrysler Finlandilla ja sen jälleenmyyjillä on lähes rekisteröintilukuja vastaava määrä asiakastilauksia.

Tuotetulvan jatkuessa myös Dodge-mallisto laajenee vuoden 2007 aikana.

Lisätietoja: Chrysler Finland Oy

Simo Rosvall, puh. 020 547 7530 tai simo.rosvall@aro.fi

Mia Meinander, puh. 020 547 7534 tai mia.meinander@aro.fi