Chrysler Groupin kaikkien aikojen paras toukokuu

06.06.2007 (Tulosta)

Chrysler Groupin kotimarkkinoiden ulkopuolinen myynti kasvoi toukokuussa 24 prosenttia viime vuoden toukokuuhun verrattuna. Samalla, kun päättynyt kuukausi oli jo 24. perättäinen kasvun kuukausi, oli se myös Chryslerin kaikkien aikojen paras toukokuu kansainvälisillä markkinoilla. Chrysler Group saavutti kasvua kaikilla kansainvälisillä markkina-alueillaan. Tärkein kansainvälinen myyntialue, Länsi- ja Keski-Eurooppa, kasvatti myyntiään 13 prosenttia viime vuoden toukokuuhun verrattuna. Suurin prosentuaalinen kasvu saavutettiin Lähi-Idän markkina-alueella, jossa myynti kasvoi 57 prosenttia viime vuoden toukokuuhun verrattuna.

Suomessa Chrysler Group saavutti toukokuussa 2,3 prosentin markkinaosuuden 302 myydyllä kappaleella, kun vastaavat luvut vuotta aiemmin olivat 1,5 ja 233. Kumulatiivisesti Chrysler Groupin ajoneuvoja on myyty Suomessa tänä vuonna 1530 kappaletta kumulatiivisen markkinaosuuden ollessa 2,3. Vuonna 2006 Chrysler Groupin ajoneuvoja oli myyty tammikuun alusta toukokuun loppuun mennessä 1017 kappaletta markkinaosuuden ollessa 1,4.

Chrysler Groupin kansainvälisten myynti- ja markkinointitoimintojen toimitusjohtaja Michael Manley mainitsee menestyksen selittäjiksi polttoainetaloudelliset bensiinimoottorit, kasvaneen dieselmoottorien tarjonnan, oikeanpuoleisella ohjauksella varustettujen ajoneuvojen tarjonnan, laajat turvallisuusominaisuudet sekä erottuvan muotoilun. Manley uskoo Chrysler Groupin omaavan hyvän potentiaalin jatkaa kasvua kansainvälisillä markkinoilla.

Kaikki kolme Chrysler Groupin tuotemerkkiä oli edustettuina kolmen myydyimmän mallin joukossa. Yhtymän myydyin malli on edelleen Dodge Caliber, jota on myyty tänä vuonna jo 13 265 kappaletta. Jeep Grand Cherokee ylsi lähes samoihin lukemiin 13 017 kappaleen myynnillään. Chrysler Voyager / Grand Voyager nappasi kolmossijan 12 358 kappaleen myynnillä.

Dodge-tuotemerkin myynti muodostaa noin 22 prosenttia Chrysler Groupin tämänvuotisesta myynnistä käytännössä yhden ainoan mallin, Dodge Caliberin, avulla. Dodge-tuotemerkin odotetaankin saavan lisää jalansijaa Euroopassa ja muilla kansainvälisillä markkina-alueilla, kun odotetut Dodge Nitro ja Dodge Avenger lanseerataan Pohjois-Amerikan ulkopuolisilla markkinoilla. Suomessa Dodge Nitro ja Dodge Avenger esitellään vielä ennen juhannusta.

Lisätietoja: Chrysler Finland Oy

Simo Rosvall, puh. 020 547 7530 tai simo.rosvall@aro.fi

Mia Meinander, puh. 020 547 7534 tai mia.meinander@aro.fi